Forsvarskrumtap siger farvel i AaB til sommer: Søger nye udfordringer

Forsvarskrumtap siger farvel i AaB til sommer: Søger nye udfordringer

1173
0
DEL

Kenneth Emil Petersen siger farvel og tak i AaB, når sæsonen er slut. Forsvarsprofilen har ikke kunnet nå til enighed med den jyske traditionsklub, og derfor søger han nye udfordringer. 

Kontrakten mellem AaB og Kenneth Emil Petersen udløber til sommer, og forhandlingerne om en forlængelse af aftalen er brudt sammen, afslører klubben selv.

– Vi havde tilbudt Kenneth Emil en kontraktforlængelse, men vi har ikke kunnet blive enige, hvorfor ‘KEP’ har valgt at takke nej til en ny aftale, siger sportsdirektør Allan Gaarde til klubbens hjemmeside.

– Kenneth Emil har været fuldstændig fair over for os i forhandlingerne, og vi glæder os over at have ham til rådighed i et vigtigt og spændende forår, fortsætter han.

– Selvom vi fra sommer råder over både Kasper Pedersen, Jakob Blåbjerg og U/19-landsholdsspiller Morten Rokkedal til positionerne i midterforsvaret, så vil nu begynde at kigge os omkring efter endnu en spiller til at dække de defensive pladser centralt, forklarer sportsdirektøren videre.

Kenneth Emil Petersen selv fortæller, at parterne har forsøgt at nå til enighed de seneste uger, men da det ikke er lykkedes, vil han nu forsøge at søge nye græsgange.

– Jeg har brugt de seneste uger til at nå frem til min beslutning, og da vi ikke har kunnet blive enige om en ny aftale, så har jeg valgt at søge nye udfordringer, siger den erfarne forsvarsgeneral.

30-årige Kenneth Emil Petersen har medvirket i samtlige Superliga-kampe for AaB i efteråret.

INGEN KOMMENTARER