TV3-boss: Brøndbys førerposition på tv-markedet er ikke så udtalt som tidligere

TV3-boss: Brøndbys førerposition på tv-markedet er ikke så udtalt som tidligere

2002
1
DEL

Redaktionschef i Viasat, Kim Mikkelsen, fortæller indirekte, at Brøndby IFs stjerne i tv-regi er falmende. Han finder forklaringen i den sportslige suppedas, som klubben har befundet sig i gennem adskillige år. 

Før i tiden tilpassede tv-udbyderne altid produktet efter Brøndby IF, ganske enkelt fordi de blågule trak klart flest seere. Men deres førerposition, hvad angår tv-markedet, er udfordret.

Således kunne man for nylig konstatere, at både Viasat og Discovery havde valgt andre Alka Superliga-kampe end lige Brøndbys i 28. og 31. spillerunde, hvor de blågule spiller mandagskampe.

I 28. spillerunde vælger Viasat således at snuppe FC Midtjylland-AGF, mens konkurrenterne over fra Discovery snupper OB-FCK. I 31. spillerunde napper Viasat AaB’s hjemmekamp mod Esbjerg, mens F.C. Københavns udekamp i Hobro vises på Discovery-kanalen Canal 9.

Før i tiden havde tv-udbyderne uden tøven valgt Brøndbys kampe, og mens man leder efter forklaringer på et ændret billede, vil flere sikkert gruble over Brøndbys og Viasats uenighed, der fik spalteplads i sidste uge.

Læs også: Medie: Brøndby vil have Jonas Borring – sportsdirektøren mødtes med ham

Viasat ønskede at rykke kamptidspunktet for kampen mellem FC Midtjylland og Brøndby IF, således at seerne ikke skulle vælge mellem Formel 1-køreren Kevin Magnussens vigtige løb og så Brøndbys udekamp i Herning mod de forsvarende danske mestre.

De blågule ønskede dog ikke at flytte kamptidspunktet af hensyn til fansene og deres lange hjemrejse fra Jylland, og mens det sikkert blev modtaget med stående ovationer internt i Brøndbys fanmiljø, så har det formentlig irriteret tv-bosserne rundt om i landet, at man på Vestegnen ikke har vist fleksibilitet og samarbejdsvillighed overfor dem, der skal levere tv-produktet.

Viasats redaktionschef Kim Mikkelsen lader dog ikke til at bære nag, men giver istedet en rationel forklaring på, hvorfor tiderne kan være skiftet, og hvorfor Brøndbys stjerne i tv-markedet er falmende.

Læs også: Utvetydig Ståle Solbakken: Pouiré og De Ridder har ingen fremtid i FCK

– Mantraet er, at vi tager de kampe, som ud fra en samlet vurdering giver mest mening for MTG (Modern Times Group, red.). Brøndby har historisk været den mest attraktive klub at vise på TV. De er stadig attraktive, men deres førerposition er ikke så udtalt og ensidig som i tidligere år. Det er vel kun naturligt i kølvandet på en række sæsoner, hvor klubben sportsligt ikke har præsteret så godt, som den gjorde tidligere, forklarer Kim Mikkelsen, redaktionschef hos Viasat, ifølge BTs sportsdirektør Benjamin Munk Lund, som skriver det i sin blog tirsdag morgen.

Benjamin Munk Lund skriver endvidere i sin blog, at Brøndbys manglende villighed til at ville flytte kamptidspunktet i søndags kostede på seertallene.

Normalt trækker Brøndby IFs kampe minimum 100.000 seere, men braget mod FC Midtjylland trak kun 89.000, hvilket sportsredaktøren sammenligner med Kevin Magnussens sportsbegivenhed. Der var således flere, der så nedtakten til Formel 1, end der var seere til Brøndbys vigtige topkamp i Alka Superligaen.

Læs også: Avis: Arsenal-koryfæ står højt på Brøndbys ønskeliste over trænere

1 KOMMENTAR

  1. Det er da klart at det ikke er alle der har mulighed for at se Brøndbys kamp på TV3 sport 1 da det kræver den store tvpakke eller en speciel tvpakke..
    Jeg tror på at der sagtens kan være mellem 150-200.000 seere hvis det var TV3+ hvilket jeg ville have gjort.

Comments are closed.